Absolut oskysst

03.11.2013 18:01

Hej! Förlåt att jag inte har bloggat på länge!
Jag har läst ut en bok som heter "absolut oskysst"
Det handlar om en tjej som heter Oda och hon har en bästis som heter Helle.
Oda och Helle gör jättemycket med varandra men Oda är hemligt kär i Helles storebror Stian!
En dag så gick Oda ut i en skog själv och börja pussa ett träd.
När hon vände sig om så stod en kille i hennes ålder och log mot henne.
Han frågade: Får man vara med? Oda skämdes och sprang iväg från skogen.

Men sedan en dag har Stian med sig en kompis hem från skolan. Det är en tjej. Hon heter Ninni.
Oda blir så sur att hon slutar att gilla Stian!
Några dagar efter i skolan så säger Odas lärare att dom ska få en ny pojke i klassen.
Och vem det är som börjar i klassen, det får ni läsa själva! :)

Detta är andra boken till en bok som heter: Hej det är jag!
Så om ni inte har läst den, gör det först!


Författare: Nina E. Gröntvedt (norskt ö)
Genre: Humor och spänning.
Mitt betyg: Jag tycker att boken var jättebra! Den får 5/5 stjärnor!