Glasbarnen!

22.01.2014 18:36

Jag har inte riktigt haft tid att blogga så mycket men jag ska försöka mer och mer! :)
Nu ska jag recensera en bok som heter Glasbarnen som jag har läst ut för ett tag sedan.
Boken handlar om en tjej som heter Billie och hennes pappa är död så hennes mamma vill börja med något nytt så dom flyttar till Åhus i Danmark och där flyttar dom in i ett litet och nästan förfallet hus.
När mäklaren visar runt Billie och hennes mamma i huset så hör Billie hur det tassar uppe på vinden.
Det är bara fåglarna! Säger Mäklaren.
Billie och hennes mamma bor i huset ett tag och Billie har upptäckt många läskiga saker med huset.
Efter några veckor så bjuder Billie hem sin kompis Simona och då upptäcker dom ännu mer saker!
Vill du vara med i deras äventyr? Läs då boken! :D
Det kommer en tvåa till denna boken i Januari 2014 som heter Silverpojken! Men den kan jag också recensera när jag har läst den!

Författare: Kristina Ohlsson
Förlag: Lilla pirat förlaget
Genre: Spännande och lite läskigt!